Salam



Raza4u.com Get -Graphics
Azam 2012.. refresh sokmo la ye... ingat2 ckit..

Tuesday, August 2, 2011

Mu puasa ke tidak ni.. haha

Alhamdulillah.. syukur ke hadrat illahi..
Bulan Ramadhan yang di tunggu bagi org2 yang beriman, telah pun sampai..

Org mcm aku ni tnggu jugak.. tp berat ke arah syawal.. raya wei..
(baru pose 2 hari tp, pkir raye da brape banyak ari da..).. Astagfirullah al azim..

baju raya mmg da bikin awal lg u.. sblum pose lagi da.. kasi siap smue.. haha..
bagus la cam tue.. mase bulan pose, x de la nak pkir-pkir lg baju, selipar, songkok, n
kete raye.. da bereh!!..
Alhamdulillah.. bleh fokus pade ibadah 100%.. mantopp!!
(tp yang pkir cam nie sstengah orang je kut.. bile la aku nk trmasuk golongan cam nie..apepun x siap)..

bile bace je entri abg naim brkenaan dengan ini
aku pun terus terpikir.. haha..

peliknya.. bila melihat orang tua, seronok mngunyah makanan tatkala smue orang sedang menahan diri dari lapar dan dahaga...

(di tujukan untuk orang lelaki yang sihat, kuat dan gagah perkase.. (mukallaf).. sesetengah prempuan x kesah le.. ade syarat2 yang di benarkan untuk tidak berpuase)

andai kalu dah umur 20 an/ 30 an masih main tipu2 lagi bile berpose..
(duk senyap2.. makan.. hehe)
kmungkinan besar la.. seumur hidup dieorang mesti masih ade rongga kosong yang belum di lengkapi ibadah puasa dengan sempurna.. Allah Yang Maha Mengetahui

(minta maaf.. terus-terang.. aku pun masih x sempurna dalam ibadah berpuase ni..)


kalu berkenaan solat pulak.. no komen..
tp aku masih x boleh terima.. orang tua pakai songkok comey2..
masih mnyimpan kuku di jari.. panjang plak tue oiii.. lupe agaknye nak potong ek..hehe

Allahualam...

dgr tue.. pose jangan x pose..hehe.. layannn..

2 comments:

  1. aku pernah jmpa, bai.. lelaki umur dah nk dekat 30 an. xpuasa.. aku xtnya plak dia da kawen ke belom.. kalau da kawen, agk2 isteri dia puasa x? ank2 diajar untk puasa x?

    ReplyDelete
  2. betul boh.. realiti mase skrg.. aku pun takut.. harap2 anak bini dieorang di suruh la buat bende2 baik.. mgkin dieorang masih mencari sifu ntuk belajar agama.. masalahnye kalu ade ayat ( biar r aku x pndaipun.. asalkan dieorg yg pndai..)..

    ReplyDelete