Salam



Raza4u.com Get -Graphics
Azam 2012.. refresh sokmo la ye... ingat2 ckit..

Sunday, June 17, 2012

Sembang bola sepak kampung...

Alhamdulillah.. syukur masih menghirup udara yang nyaman kek pilah ni..

Sudah lama x berceloteh mengenai cite yang ngarut2 ni.. haha.. da duk umah je, x jalan mane2 pun.. Ada plak sesetengah kawan aku cakap, sesape hidup ngan aku mesti bosan gile.. haha.. ikut korang la.. sori, aku da bese cam ni.. haha..

seperti biasa bila weekend je, memang ade game bola sepak KPM kt padang sekolah aku.. fuh, memang bes la.. aku ni mmng suka menonton, n kalu sruh main.. ermm.. haha..

lagi bes,anda perlu tgk je.. x perlu bayar tiket.. haha.. aku rasa memang berbaloi la stay kt skolah ni.. macam da jodoh je.. 

kebetulan, semalam ada game antara Melaka VS Negeri Sembilan.. ada 2 team yang lawan, (u 17 n u 14).. aku pun join la tgk skali.. petang kul 3.30 sepak mula.. dieorang memang semangat.. maklum la.. pemain negeri tu.. 

tapi dalam post ni, bukan semangat pemain aku nak wat sembang... tapi refree n jurulatih x berbayar di luar padang.. haha.. termasuk den ckit..

situasi 1..pre match

aku berdiri kt tiang je, sbb kerusi aku da di ambil orang.. layan je la, sbb x de kisah sgt pun.. sape cepat die dapat kerusi 2.. kerusi da cam pisang goreng panas je, berebut2 nk ambik.. kadang2 VVIP pun berdiri je, sbb datang lewat.. pennton sebelah buat2 x nampak je la.. haha.. sapa suruh datang lewat hah!.. haha..

situasi ke 2..first half..

sambil tgk2 game tu, dgr la sorang mak cik sebelah aku ni merungut.. bley tahan jugak die mrungut.. kdang2 jeling2 kt aku.. haha.. aku pun wat sembang la.. tnye la, dari mana datang n ape2 je la yang patut..
rupa2 nya.. die bgtau la kt aku.. ade sorang brother, duk sebelah kiri aku je... dari sepak mula, n sampai abeh first half, bertempik je...mmg aku dgr la.. kuat kut die sound pemain2 ni.. dari tiang gol sebelah kanan, smpai tiang gol sebelah kiri dgr.. agaknya la.. da kalahkan coach.. siap bagi arahan ape2 yng patut pada coach, sbb brother tu mmg duk bhagian belakang coach.. haha.. aku senyum je bile mk cik ckp cam tu..
da bese da cik.. hiburan.. aku pun ok je, bese la..anak2 dieorang yang main.. ayah semangat, anak mesti lagi perlu kena semangat.. bapa borek, anak rintik.. dieorang memang fanatik..

tapi perlu pada tempat jugak bro...smpaikan perkataan Laha **t pun kuar.. aku rasa itu sudah melampau jugak... 

budak2 ramai je yang datang kut... ko tu, brother... ayat kuar tu mesti bley pakai ckit...da kwasan sekolah n ade je VVIP yang datang.. kena ingat la bro.. fokus game tu untuk ajar bdak2 ni disiplin dalam permainan.. 

bukan untuk keji mengeji.. provoke pun kene pndai la...x perlu kuarkan ayat2 yang x sesuai di depan budak2 ni.. akibatnya.. da jadi buah mulut orang.. 

kamu rasa bangga dan puas dengan perbuatan mu itu.. itu mgkin kamu, orang lain?...ingat ckit bro.. cewah..haha

situasi ke 3.. second half...

Bola2 jugak, Solat jangan lupa... so, lepas solat aku p blik kat padang ntuk tgk dieorang main.. seperti bese.. pemain negeri memang hebat... n x di lupakan jugak.. penonton di luar pdang.. lagi luarbiasa hebatnya..

aku masih berdiri di tempat yang sama, tapi sebelah kanan aku da orang lain.. seorang lelaki.. hehe..
seperti bese, bila da duk dekat2 ni, secara x lngsung aku memang terus di lantik menjadi pnolong jurulatih taktikal yang x rasmi la.. haha..banyak je komen2 n kritikan yang aku sembang ngan pak cik tu.. haha.. 

selang dua tiga minit, datang la si isteri dan dua orang anaknya..kecil2 je lagi.. hehe.. situasi sudah berubah..
sebab?.. jurulatih sbenar sudah datang.. haha..

aku plak yang snyap, n hanya kedengaran suara mak cik tu yang mengulas.. haha.. kadang2 memberi sorakan yang kuat.. si suaminya hanya mampu tersenyum.. agaknya la.. nk marah isteri pun aku x tau.. 

lebih gempak, anaknya yang kecil itu menyuarakan pendapat.. "emak bisingla!!".. 
aku pun senyum n cover balik mak cik tu, n berkata " budak2 ni, masih x tau bola sepak cam mane..hehe"..

mak cik tu trsenyum n meneruskan tugasnya dengan jaya sehingga habis perlawanan... 

itula bola sepak... 

No comments:

Post a Comment