Salam



Raza4u.com Get -Graphics
Azam 2012.. refresh sokmo la ye... ingat2 ckit..

Monday, October 1, 2012

Tanggungjawab..

Allahuakbar...

aku teringat sebahagian pesan Imam Nawawi.. perkara yang paling berat.. adalah AMANAH..

Dalam beberapa hari ni, aku telah di berikan tugas menjaga pelajar asrama..

bagi sesetengah orang, perkara ini kelihatan mudah...
Tapi bagi aku, TIDAK...

bak kata orang kebiasaan, mengajar itu mudah...tp MENDIDIK itu yang susah,..

Allahuakbar...

aku masih terfikir2 bagaimana untuk memujuk hati dieorang ni..

bleh aku katakan, pemikiran kepala otak dieorang ni sama saja... pelajar kelas depan atau kelas yang agak kebelakang..

bila di tegur, matanye cam mata rimau... tajam....

alasanya selalu ada....

Tapi yang penting, aku suka keadaan mcm ni.. hehe..

"Membangunkan Modal Insan menurut kaca mata ISLAM".. Allahuakbar!!..

cume agak kureng bile terpaksa tegur pasal disiplin je...


No comments:

Post a Comment