Salam



Raza4u.com Get -Graphics
Azam 2012.. refresh sokmo la ye... ingat2 ckit..

Thursday, July 12, 2012

Orang Tua part 4

Alhamdulillah.. syukur ke hadrat Allah S.W.T.... masih di kurniakan nikmat rezeki yang tidak ternilai.. Allahuakbar...

2 hari yang lepas, x housmate aku da blik UKM..so, skarang ni aku dlm kesunyiaan bertemankan sahabat dunia akhirat..insyaallah.. dengan kata lain, aku duk sorang2 je dalam rumah...

bila dah duduk sorang2, kepala jadi agak pening n mula mencari makanan kat luar... jd aku ambik peluang untuk mengecap puyuh skali.. da lame x makan..hehe.. Alhamdulillah, rezeki datang dr Allah..

aku gak bila makan, ermm.. orang yg rapat ngan aku tau la.. hadap habes.. bila duk sorang, aku hanya duk dlm dunia aku je la.. makan pun ngan tangan je.. layan la, dieorang nk cakap ape pun... hehe.. ' plezz, orang tgk x mu mkan ni.. jgn duk perasan sgt ye.. haha'...

smbil srnok menikmati, aku trpandang seorang berusia pak cik dlm lingkungn 40 an, kelihatan agak sedih.. bila da terpandang, die pun terus datang kat aku.. dan aku percaya.. orang di keliling aku ni, anggap pak cik ni orang yang 'kurang'.. situasinya lebih kurang dlm kisah 'orang tua part 1' ..

smbil den makan, die pun rancak bercerita kisah dia... loghatnya mmg agak sukar untuk den paham.. sbb pak cik ni india muslim... keadaanya yang tidak terurus dan memakai kopiah di kepala..

yang den paham, die hanya ada RM 1.00, untuk buat tambang blik kg halaman kat Johor... sambil sedih2 dia sempat mendoakan den, supaya selamat dunia akhirat... orang di sekeliling kedai makan tu da pndang semcam je, sebb die doa tu agak kuat jugak. aku tidak kisah...

 hanya Allah yang mampu menilai keikhlasan manusia..

seterusnya, den makan smpai kenyang.. Alhamdulillah.. rezeki dari Allah... berkongsi itu rahmat...hehe

No comments:

Post a Comment