Salam



Raza4u.com Get -Graphics
Azam 2012.. refresh sokmo la ye... ingat2 ckit..

Tuesday, July 12, 2011

Bilaku senyum, ko ......

bila teringat kisah silam yang hitam.. fuhh.. (Ya Allah.. ampunkanlah dosa-dosa hambamu ini.)

tue la terlalu dahsyat aku dulu.. gerunn..
aku pernah di panggil ntuk di buli beramai-ramai, di hina,..waduh2.. dahsyat oii..

dan bila aku bertanye.. apakah salahku yang terlalu beso ni? hah!!. (dengan suare yang agak sayu)... ape jawapan yang dieorang bagi??.. jawab ler.. haha

kenape mu senyum kat aku mase abeh salam td (tike abeh smbhyang).. haha..
(die ingat aku menyindir agaknye.. Allah yang Maha Mengetahui)

Ya Allah... inikah dosa beso yang telah kulakukan pada mu.. aku beno-beno telah menzalimi mu ke.. mintak maaf ku pohon.. hehe

macam-macam ade.. haha

senario yang lain pulok ni.. hehe

- sebenarnya, aku agak terasa bile kita bersalam-salaman, dengan senyuman yang sampai ke pipi...suke ati le ni... namun ape balasan yang ko bagi..

ko berpaling sane nun jauh.. knape x brani nk tatap mukeku..
(oo.. ke ko anggap aku ni x layak salam ngan ko) - anggapan sahaja.. x baek bersalah sangka..

tp hakikatnya sebagai seorang manusia.. mmg ade perasaan itu.. (tp x perlu pendam dalam ati).

aku akui hal ini..
sikap atau sifat manusia tidak lari dengan hasutan nafsu dan syaitan ni..
tapi berbaik sangkalah.. itu yang sebaik-baiknye..

tapi dalam 5 kali salam.. 5 kali jugak die pusing kanan kiri.. ade le tu yang tidak kene.. haha

Islam sememangnya menjaga tatacara hidup manusia sesama manusia ni.. hanya kerana senyuman.. sila bace hadis bawah nie..

Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud:

“Janganlah kamu meremehkan kebaikan apa pun, walaupun sekadar bertemu saudaramu dengan wajah yang manis (wajah ceria dan senyuman).” – Hadis Riwayat Muslim.

(Ya Allah.. Syukurku kepada mu kerana telah mengurniakan Nikmat Iman dan Nikmat Islam kepada ku.. berikn semangat untukku menjaga nikmat ni sebaik mungkin)

bile aku abeh bace je hadis nie.. aku rase nk mnyanyi je.. haha..
jom same-same.. haha

2 comments:

  1. senyumlah..senyumlah.. ohoii..che mek molek..hahaha

    ReplyDelete
  2. kawe nk senyum sokmo cam abe naim.. cute ngat.. hahaha

    ReplyDelete