Salam



Raza4u.com Get -Graphics
Azam 2012.. refresh sokmo la ye... ingat2 ckit..

Friday, July 1, 2011

Malu..

Alhamdulillah.. syukur pada Allah SWT yang mengurniakan nikmat iman dan Nikmat Islam pada kita smua..

sesungguhnya kurniaan Allah kepada hambanya memang tidak dapat di kira (terlalu banyak oii).. kita je buat2 lupe.. selalu lalai daripada mengingati Allah..

(terlalu asyik dengan FB, bersuke-sukean, bergosip-gosip.. kalu bab2 sembang n ngutuk orang ni.. 2 3 jam pun x abehkan.. hehe - aku la 2)


sesungguhnya aku terlalu malu apabila ingin berdoa pada mu
(mintak mcam-macam.. tp sentiasa membuat maksiat..waduh2.. mata, mulut, telinga, tangan, kaki.. semua la)..

trsgt maluuu...

itulah kadang-kadang, aku berdoa cam nk x nak je.. sbb malu dngan diri sendiri setelah maksiat yang aku buat.. (Aku memohon ampun dari Mu Ya ALLah)..

hati memang tidak tenteram.. pening kpale pabila mmikirkan balik dosa yang aku buat..
(sesungguhnya aku sgt2 ingin balik ke pangkal jalan.. tp setan ade je tgh2 jalan tue.. buat roadblok memanjang..)

aku pun mule terpikir.. mgkin inilah faktor yang mengakibatkan terlalu banyak maksiat berlaku skarang.. smue org nk berubah ke arah baik, mmang aku akui..
ttp apabila kite telah membuat maksiat.. kita rase sgt malu ntuk smbahyang.. ntuk mmbuat amal2 baik yang lain.. malu sgt nk berdoa.. pah tue.. biarkan saje...

akibatnye.. kita x balek pada agama.. dan masih teruskan dengan keje lame.. (Ya Allah Jauhkan kami serta keturunan kami daripada hal ini..)

lagi.. aku rasekan.. kita nie terlalu memuja sgt lagu Org2 putih/video2 klip 'pelik2'
(beranggapan nk pndai cakap orang putih.. hehe- alasan ade sokmo2)..

persoalan: rase2 nye sesuai atau tidak, lagu rock melampau-lampau yang kita dengar dengan jiwa solat yang mementingkan ketenangan dan amalan yang mengikut tertib)..

(Tersangat jauh berbezakan.. so, bdk2 kita nie sudah terlalu jauh terpesong dengan amalan agama islam.. smua bdak2 sekarang sudah ketagih dengan lagu2/video klip yang merosakkan akal fikiran.. macam mane nak kawal ni.. hah!!!!)

Adakah sudah terlewat??.. budak2 tingkatan 1 hingga belajar sampai Universiti.. mmg tersngat minat lagu/video sperti itu...

Anda hendak melarang/menegah?

Siapakah yang sepatutnya bertanggungjawab?

so.. mai ramai2 yer.. kite enjoyyy!!!... itu yang kita maukan!!!

-same2 kita pkir-

tanya diri sendiri..

- Adakah ulama akan buat apa yang kita lakukan ni (eg: bersuke-sukean scara melampau2)? kalu x, mesti ade sebabnye.. (mahu praktikan amalan sperti idola/ikon aku.. x buley lagi ni)

(Ya Allah, kurniakan petunjuk kepada aku.. sesungguhnya aku sentiasa mmbuat dosa.. aku tersangat malu dengan perbuatanku.. Ya Allah kurniakanlah benteng penghalang daripada syaitan yang di rejam.. berikan kekuatan untuk mengamalkan ibadah kepada Mu..amin)




Same-same dengar lagu nie.. moge dapat pengajaran bersame...

No comments:

Post a Comment