Salam



Raza4u.com Get -Graphics
Azam 2012.. refresh sokmo la ye... ingat2 ckit..

Wednesday, February 22, 2012

Orang Tua Itu Part 1.. cewah..

Alhamdulillah.. da msuk ke 80 x aku post cerita yang mengarut2.. harap cerita2 yang banyak kekurangan ini, bagi manfaat untuk aku terutamanya..

ingatkan nak buat keje ckit.. tapi x bley sabar da.. kene jugak post yang ni.. haha..
masa yang lepas adalah pengalaman anda.. so kena jugak la story2..
bleh aku ingat balik bila aku agak tua2 nanti.. hehe..

Alhamdulillah.. setiap malam rabu aku ada rutin yang sememangnya perlu kena buat.. fuhh..
suka sangat2.. hehe..
kalau tertinggal je, rasa memang.. eiii.. susah eden nak 'royat'.. haha.. sesangat rugi!!..

bila aku kusyuk je ngadap 'kerja' aku itu.. aku terpandang seseorang tua.. elok pemakaiannya.. berserban dan berjubah.. dia berada di hadapanku..
tetiba ati ini tersentuh.. rinduku pada arwah ayah.. sebak ma...

di saat ati ini tersentuh.. zapp.. kelihatan si dia mengunjurkan tangan kirinya ke belakang..
makanya, aku terkejut.. fuhh..
terkejut bukan apa.. aku lihat ada kekurangan pada kukunya...perasaan sebak tadi aku tinggalkan ke tepi.. ceh wat ayat cam novel plak da.. haha

ku lihat dengan teliti kukunya, sume special.. tapi ada satu jarinya yang agak pelik.. kuku pada jari kelingking.. kenapa ia berbeza dengan kuku2 yang lain... eiii.. kenapa????.. haha..

aku pun senyum dengan bersahaja dan.. tetiba je otak aku ni bising.. haha.. kenapa terlalu panjang???..susah sangat ke nak potong kuku jari kelingking itu???..haha.. kenapa acik simpan kuku ituuuu???..

kalu sume kukunya pnjang ckit.. ok la, aku bleh faham jugakla.. tapi, masalahnya kuku yang lain di rapi dengan kemas je.. tetiba je kuku pada jari kelingking tu.. pnjang oii...

sangat agak pelik bila kau memakai topi keledar motor , sambil naik basikal tua... haha

aku bukan nak mengata.. sori sangat2.. tapi sebagai pengajaran untuk aku...
sebab.. aku pun lebih kurang cam tu jugak.. haha

tidak kira sesapa dia, atuk kau ke, bapak sedara sebelah ayah kau ke.. sesama la kita menjaga imej agama islam... nasihatilah mereka.. terutama AKU ni.. haha..

- Ya Allah... tempatkanlah ayah aku di kalangan orang2 yang Beriman dan DI rahmati oleh Allah S.W.T-

No comments:

Post a Comment